Házasság

 2011.03.05. 00:30

Már régóta nem jelentkeztem, mert sokat gondolkoztam azon, hogy melyik témával folytassam a bejegyzést. Most rátaláltam egy cikkre, amely nagyon egybevág a gondolkodásmódommal. Szeretnék ebből egy részletet idézni.

 

„Hogyan erősíti a házasság a személyes márkát?

Molnár-Bánffy Kata

Hogyan erősíti a házasság a személyes márkát?A Házasság hete van. És mert minden mindennel összefügg, egy nő életében különösen is (legyen ez ennek a cikknek az első mondanivalója), még egy kommunikációs tanácsadással, személyes márkaépítéssel foglalkozó portálon is van relevanciája néhány szónak a házasságról.

Házasságpárti vagyok. Úgy is mondhatnám, jó-házasság-párti. Mert ha elkezdem lecsupaszítani a körülöttem élő emberek életét, megtalálni az elsőre látványos problémák mögött a valódi problémákat, az okokat, a gyökereket, akkor mindig kiderül: ahol egy jó házasság az élet alapja, ott minden rendben van, ahol meg egy rossz házasság az élet alapja, ott meg semmi sincs rendben, hiába is erőlködnek.

Hogy definiáljuk azt, hogy „minden rendben van”? Nem úgy, hogy nincsenek problémák, hanem úgy, hogy vannak problémák, de vagy megoldhatóak, vagy nem is olyan lényegesek, vagy ellensúlyozza őket valami, ami sokkal erősebb (történetesen, hogy van valaki, aki mindenkinél jobban szeret), vagy a problémákkal együtt is boldogan képesek élni az érintett felek – szóval, hogy összességében minden rendben van.

Írhatnám házasság helyett, hogy párkapcsolat, és akkor nem reckíroznám meg, hogy a hivatásos liberális megmondóemberek, vagy az ügyeletes harcos feministák nekem esnek, én mégis, szeretném itt a nyilvánosság előtt bevállalni, hogy igen, a fentiekben kifejtett tételt kifejezetten a házasságról és nem az egyéb kapcsolatokról fogalmaztam meg. Van ez a bizonyos, „mi a jelentősége annak a darab papírnak?” ellenérv, amire nyilván sokaknak van valamiféle felelete. Én hiszek a betüben – ez a második dolog, amiben hiszek egy rövid bejegyzésen belül - , abban, hogy ami le van írva, az kézzel foghatóvá válik. Az írásbeliség tudatosít. Mindannyian mások szeretetéért, elfogadásáért küzdünk. Ki így, ki úgy, személyiségtipusának megfelelően, és ebben a mások szeretetéért zajló küzdelemben nem elhanyagolható annak a jelentősége, ha valaki írásba adja, sőt, a közösség (állam, egyház) törvényeivel összehangban nyilatkozik, hogy ő engem szeret és velem akar élni. Ezzel azt jelenti ki, hogy mindent el- és felvállal, ami engem érint. Felelősnek tekinti magát az én életemért (is). És ezt nagyon jó tudni. Hogy van valaki, történetesen éppen az az ember, aki nekem a legfontosabb, aki mellettem teszi le a voksát. Mégpedig úgy, hogy nem hagy magának kiskaput.

Szóval a házasság tudata megnyugtató. És egy megnyugodott ember bátran tekint a világba. És aki bátran tekint a világba, annak az életpályájával sem lesz különösebb gond.”

Ha a cikk többi részlete is érdekel, az alábbi elérhetőségen a teljes írás olvasható.

http://www.ladiesfirstconsulting.hu/index.php?id=20110217hogyan_erositi_a_hazassag_a_szemelyes_markat

 

Címkék: párkapcsolat házasság

A bejegyzés trackback címe:

https://nevelono.blog.hu/api/trackback/id/tr752711656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása